مجله تاسیسات

مجله تاسیسات ایران

مجله تاسیسات

مجله تاسیسات ایران

  • ۰
  • ۰

قیمت کابل آلومینیومی

یکی از موضوعاتی است که پیش تر نیز درباره ی آن و درباره ی ویژگی های آن صحبت کردیم. همچنین در رابطه با برق کشی و سیم و کابل و تاسیسات یک ساختمان اطلاعاتی را در در این بخش تحت عنوان قیمت کابل مفتولی در اختیار قرار دادیم. حال می خواهیم به شرح مختصری از سرفصل های گفته شده پداخته و در ادامه به بررسی موضوعات دیگری بپردازیم. موضوعاتی که در مقاله ی قبلی درباره ی آن ها صحبت شد به شرح زیر می باشد:

  • درک اندازه ی سیم
  • کابلهای بدون فلز
  • سیستم کدگذاری رنگی سیم های برقی
  • فهمیدن برچسب های سیم کشی های برق

 

قیمت کابل آلومینیومی

 

حال می خواهیم در این بخش تحت عنوان بخش دوم به بررسی قیمت کابل آلومینیومی و در واقع موضوعات زیر بپردازیم:

  • کابل اتصال به زمین مستقیم
  • نحوه ی لخت کردن سیم
  • حداکثر تعداد سیم مجاز در مجرای سیم
  • سیم کشی و پنل قطع جریان برقی
  • سوییچ های قطع برق

برای مشاهده ی ادامه مقاله به بخش ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

کابل اتصال به زمین مستقیم

پنجمین موضوعی که به آن می پردازیم درباره ی کابل های اتصال به زمین اند که برای تهیه ی آن ها از کابلهای آلومینیومی استفاده می شود. و قیمت کابل آلومینیومی در قیمت نهایی آن ها موثر می باشد. کابل های الکتریکی استاندارد به گونه ای طراحی می شوند که در داخل خانه استفاده شوند. جایی که خشک باشد و توسط سازه های دیواری، سقف و یا کف محافظت شود. برای پروژه هایی که در فضای باز و یا هنگام انجام سیم کشی در زیرزمین انجام می شوند، شما می بایست از کابل اتصال به زمین مستقیم استفاده نمایید. که می تواند در زیر زمین و یا بدون مجرا نیز نصب شود (بسته به قوانین داخلی ساختمان). با کابل اتصال به زمین مستقیم، سیم های هدایت کننده در وینیل جامد تعبیه می شوند تا کاملاً از انتقال رطوبت جلوگیری و محافظت شود.

نحوه ی لخت کردن سیم

لخت کردن سیم برق شامل از بین بردن عایق پلاستیکی اطراف هسته فلزی سیم است. مهم است که این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به فلز وارد نشود. این روش ساده است اما به یک ابزار مخصوص لخت کردن سیم و درک نحوه ی استفاده از آن احتیاج دارد. این یک مهارت و ابزار بسیار مهم برای DIYer ها (Do It Yourself) برای هر پروژه سیم کشی می باشد. (منظور کسانی می باشند که می خواهند خودشان این کار را انجام دهند و برای مثال از یک برق کار در پروژه ی خوود استفاده نکنند.) معمولا برقکار ها از قیمت کابل آلومینیومی اطلاعات کامل دارند.

حداکثر تعداد سیم مجاز در مجرای سیم

هنگام نصب سیم های الکتریکی جداگانه در مجرا ، محدودیتی در مجاز بودن تعداد سیم ها وجود دارد. حداکثر تعداد مجاز به عنوان "ظرفیت پر شدن" شناخته می شود و این به چندین عامل بستگی دارد. من جمله: اندازه ی مجرا، سطح مقطع مجرای سیم ها و مواد آن. فلزات (EMT) ، پلاستیک ها (PVC) و مجرای انعطاف پذیر همه دارای ظرفیت پر شدن متفاوت هستند، حتی اگر از لحاظ اسمی به اندازه یکسان باشند. قیمت کابل آلومینیومی به نحوه ی لخت کردن سیم هیچ ارتباطی ندارد.

 

قیمت کابل آلومینیومی1

سیم کشی و پنل قطع جریان برقی

پنل الکتریکی یا پنل سرویس ، نقطه توزیع برق یک سیستم الکتریکی خانگی می باشد. اینجاست که تمام مدارهای منحصر به فرد خانه قدرت خود را به دست می آورند و جایی که توسط استاپر یا فیوز محافظت می شوند. سیم کشی یک پنل الکتریکی یا تابلوی برقی برای یک برقکار دارای مجوز یک شغل به حساب می آید. اما DIYer ها باید یک درک اساسی از نحوه ی عملکرد یک پنل و نقش اساسی که در هر سیستم ایفا می کند داشته باشند که تاثیر بسزایی در قیمت کابل آلومینیومی برای خریداران آن دارد.

سوئیچ های قطع برق

سوئیچ های قطع برق وسیله ای را برای خاموش کردن برق یک سیستم الکتریکی خانگی از محل خارج از خانه فراهم می کنند. به دلیل استفاده ی از آلومینیوم در این گونه سوییچ ها قیمت کابل آلومینیومی در قیمت نهایی آن ها تاثیر بسزایی دارد. به طور معمول در زیر کنتور برق، یا در کنار یک خانه یا بر روی جعبه ی برق شرکت خدماتی نصب می شوند. همه ی خانه ها سوییچ قطع برق جداگانه ای ندارند. آن ها معمولاً هنگامی استفاده می شوند که پنل سرویس (که همچنین به عنوان سوییچ قطع برق اصلی نیز عمل می کند) در داخل منازل قرار دارند و بنابراین برای پاسخگویی اضطراری یا کارگران خدماتی در دسترس نمی باشد. همانند سرویس پنل های برقی ، یک قطع کننده باید توسط یک متخصص برق مجاز نصب شود.

 

منبع: سایت thespruce.com

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • حسین فصیحی

نظرات (۱)

بسیار عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی