مجله تاسیسات

مجله تاسیسات ایران

مجله تاسیسات

مجله تاسیسات ایران

  • ۰
  • ۰

قیمت کابل مفتولی

از مهم ترین مسائلی می باشد که تمام افرادی که در بازار سیم و کابل فعالیت می کنند می بایست در مورد آن اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند. تجارت سیم و کابل در بازار ایران و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی و سیم کشی منازل این افراد را مجاب می سازد تا در مورد کابل مفتولی و نکات مربوط به آن بیشتر بدانند تا بتوانند بهترین کابل های مفتولی را برای پروژه ی مورد نظر خود (چه در صنعت ساختمان سازی و پروژه های درون شهری و برون شهری و چه در سیم کشی سازه های مختلف) تهیه کرده و از آن ها در موارد مختلف استفاده نمایند.

 

قیمت کابل مفتولی

 

پس اگر در حوزه ی تعمیرات وسایل الکتریکی و برقی فعالیت می کنید و یا در زمینه های مختلف صنعت و ساز مشغول به کار می باشید و به این دلیل نیاز دارید که همیشه در مورد قیمت کابل مفتولی اطلاعات لازم را داشته باشید پس شما نیاز دارید در مورد خود سیم ها و کابل های مفتولی نیز بیشتر بدانید و علم و اطلاعات خود را نسبت به این محصولات کامل نمایید. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مهم ترین نکات در مورد کابل های مفتولی آشنا نماییم.

برای مشاهده ی ادامه ی مقاله بر روی ادامه ی مطلب کلیک نمایید.

درک اندازه سیم

قسمت بزرگی از آنچه شما باید دررابطه با تعمیرات لوازم برقی و بازسازی این گونه وسایل باید بدانید شامل سیم کشی آن ها می باشد که نحوه ی شناسایی آن ، نحوه ی تهیه و نحوه ی نصب آن با اتصالات مناسب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چنانچه شما در حال برنامه ریزی برای انجام هر پروژه ی مربوط به تاسیسات الکتریکی هستید ، یادگیری اصول مربوط به استفاده از لوازم سیم کشی و تشخیص بهترین مکان ها برای نصب آن ها را در الویت باید قرار دهید. دانستن قیمت کابل مفتولی و همچنین شناخت اصطلاحات مهم مربوط به سیم کشی و شناسایی متداول ترین انواع سیم ها و کابل ها در بررسی مشکلات مربوط به سیم کشی و همچنین هنگام انتخاب روال سیم کشی برای پروژه های جدید جهت نصب و راه اندازی آن کمک شایانی به این افراد خواهد نمود.

اطلاع از اندازه مناسب سیم به جهت نصب هرگونه سیم الکتریکی موضوع بسیار با اهمیتی می باشد. با اندازه گیری شاخص های مختلف مربوط به سیم، می توان قطر رسانای فلزی سیم را تشخیص داد که بر اساس سیستم سنجش ایالات متحده ی آمریکا (AWG) می باشد. سطح مقطع سیم به ظرفیت حمل جریان توسط سیم مربوط می شود و این که سیم مورد نظر چه میزان آمپر را به طور مطمئن می تواند تحمل نماید. هنگام انتخاب کردن اندازه ی مناسب سیم برای پروژه ی مورد نظر، باید با اندازه گیری سیم، ظرفیت مناسب سیم را تشخیص دهیم و همچنین این که سیم برای چه مواردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت را در نظر داشته باشید. همچنین قیمت کابل مفتولی برای انواع مختلف متفاوت خواهد بود.

سیم هایی که به طور مناسب با آمپراژ مدار های ارائه شده مطابقت لازم را ندارند، می توانند خطرات قابل توجهی از اتصالات کوتاه و یا آتش سوزی ایجاد کنند.

کابل های بدون فلز

اکثر سیم کشی های داخلی با کابل غیر فلزی و یا کابلهای NM انجام می شود. (همچنین با نام تجاری معروف "Romex" نیز شناخته می شوند.) کابلهای NM از سه و یا چندین سیم ساخته می شوند که درون یک پوشش پلاستیکی انعطاف پذیر و یا روکش فلزی پیچیده شده است. این کابل ها برای اکثر مدارهای داخلی و از قبیل آن برای پریزها، سوئیچها، لامپ های روشنایی و لوازم دیگر استفاده می شود. ویژگی های اولیه کابلهای NM را یاد بگیرید تا نوع مناسب آن را برای پروژه های تاسیسات الکتریکی بعدی خود انتخاب نمایید. قیمت کابل های مفتولی و کابل های های بدون فلز خیلی از هم دور نیستند.

کدگذاری رنگی سیم های برقی

کدگذاری رنگی نیز در پوشش داخلی کابل های الکتریکی بسته بندی شده و هم در سیم های رسانای مجزا در کابل ها یا داخل مجراها مورد استفاده قرار می گیرد. دانستن این سیستم کدگذاری رنگها  می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید سیم کشی مورد نظر برای چه هدفی مورد استفاده قرار گرفته است و این مسئله به حفظ قوام در یک سیستم الکتریکی کمک می کند.

رنگ کابل به اندازه سیم های داخل آن کابل و امتیاز آمپر کابل بستگی دارد. مثلا، کابل های NM با روکش سفید برای مدارهای 15 آمپر استفاده می شوند، در حالی که کابل های NM زرد برای مدارهای 20 آمپر مورد استفاده قرار می گیرند. دکر این نکته نیز بی ضرر است که قیمت کابل مفتولی هیچ ارتباطی به رنگ روکش آن ندارد. همچنین رنگ آمیزی سیم های رسانای مجزا معمولاً ربطی به اندازه و درجه بندی ندارد بلکه استفاده استاندارد یا انتخابی از سیم است. به عنوان مثال ، سیم های سیاه و قرمز معمولا برای اتصالات جریان یا اصطلاحا "گرم" استفاده می شوند، و سیم های سفید عموما رسانای "خنثی" می باشند. سیم های عایق سبز و سیم های مس لخت برای سیم های زمینی مورد استفاده قرار می گیرند.

فهمیدن برچسب های سیم کشی های برق

سیمهای برق و کابل دارای مارک هایی می باشند که بر روی عایق یا پوشش های داخل آنها مهر یا چاپ می شود. این علامت گذاری ها اطلاعاتی بسیار مهم در رابطه با سیم کشی و عایق مورد نظر من جمله اندازه ی سیم و مواد اولیه ی آن، نوع عایق، تعداد سیمهای موجود در داخل کابل، قیمت کابل مفتولی و هرگونه ویژگی و مشخصات ویژه سیم را در اختیار شما قرار می دهد.

در کنار این که که نگاه کردن به رنگ سیم یا کابل به شما کمک می نماید که گزینه های موجود در فروشگاه را محدودتر کنید، خواندن و فهمیدن برچسب های مربوط به سیم کشی یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از بدست آوردن اطلاعات مناسب برای پروژه تان می باشد.

در ادامه اطلاعات بیشتری درباره ی سیم ها و کابل ها ی مفتولی در اختیارتان خواهیم گذاشت.

  • ۹۸/۰۸/۰۲
  • حسین فصیحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی